perjantai 20. helmikuuta 2009

D.C: Day 1

Hahaa, eli eka kokonainen paiva takana D.C:ssa. Aamulla nukuin kuitenkin hieman koska bussimatka veti veronsa. Olin kuitenkin jo ysin jalkeen ulos hostellista ja lahdin etsimaan aamiaispaikka..paadyin hyvin yllattavaan vaihtoehtoon: nimittain Starbucksiin :)

Tanaan olin paattanyt lahtea tsekkaamaan Valkoisen Talon ja kaikki ymparilla sijaitsevat monumentit.
Menin eka White House Visitor Centeriin, joka oli hauska kokemus. Kerron sitten kun tulen takasin jos kay ilmi etta se mita sain selville siella on oikeasti totta :) En haluu muuten paljastaa kuinka blondi olen :)
Sitten alkoi kavely..

Ensin suunnistin siis Washington Memorialin juureen, kyseessa on siis se pitka torni, jonka paa on suippo. Nakyy Forrest Gumpissa.
Siita jatkoin Thomas Jefferson Memorialille, joka oli mun mielesta ehka hienoin kaikista. Kavelin sellasta "jarven" (tai joku latakko) rantaa pitkin sinne, ja oli tosi kaunista. Se on semmonen iso ympyra rakennus pylvaineen, mun mielesta tosi kaunis. Laitan kuvia sit kun tulen takaisin.
Sen jalkeen matka suuntautui FDR:n muistomerkille, ja taytyy myontaa etta siita vahan niin kuin kavelin vaan lapi :)

Taman jalkeen matka jatkui WWII Memorialille ja Lincoln memorialille. Tama paikka on siis se missa on se iso latakko (taas, muistatteko Forrest Gumpin? Sen kohdan missa se juoksee sen latakon yli sinne mimmin luo?) Se on oli oikeesti tosi kaunis! Ihanan nakoista ja uskon etta kesalla se on viela upeamman nakoinen!

Siita matka jatkui Valkoiselle Talolle ottamaan valokuvia (alkaa huoliko,en yrittanyt paasta sisalle Oval Officeen :)) Olihan se hieno talo :):)

Taman jalkeen seurasi paatonta kavelya ympariinsa, jalat oli ihan poikki joten oli pakko menna kahville.
Olen ollut nyt ihan ydinkeskustassa eilen ja tanaan ja mitaan kauppoja en ole loytanyr? Siis oikeesti, ma olen mestari loytaa kauppoja ja ainoat jotka loysin oli H&M, Zara ja Macy's. En tieda missa on vika? Missa ne kaikki kaupat on??
Muuten mun mielesta keskusta on todella kaunista aluetta, vanhoine, jylhevine rakennuksineen!

Se mika myos ihmetytti meikalaista oli fakta, etta ihmiset ovat olleet tosi ystavallisia! Siis superystavallisia!

Huomenna ajattelin menna tsekkaamaan sitten noi hallinnolliset rakennukset ja myos joitain museoita...

Kuulemisiin!

1 kommentti:

  1. Hei
    hauska kuulla oliko kokomasi todella totta vai ihan blondin oma juttu!!! Äiti

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!