maanantai 21. syyskuuta 2009

Aberdeenissä tapahtuu...

Good morning!

Tässä on ollut hieman kiireistä tää alkuviiiko mutta nyt ajattelin päivitellä teille päivien tapahtumia.

Eli sunnuntaista kerroinkin mutta puhutaan sitten maanantaista lähtien..
Mä olen ainakin alottanut lukuvuoden terveellisesti enkä tehnyt pastaa ruuaksi :) Kokkasin nimittäin maanantaina oikein kunnon aterian mulle ja A:lle. Lohea sinihomejuustolla täytettynä, hasselbacka perunoita ja sen lisäksi vielä väänsin mustikkapiirakan. Kyllä mamma on nyt ylpee :) Melkeen pyörryin itsekin kun tajusin mitä olen tekemässä, mutta ruuasta tuli ihan hyvää, mustikkapiiras tuli just uunista et toivon mukaan sekin on hyvää!





Tiistaina mentiin sitten kävelylle Aberdeen beachille aka Sunset Boulevardille. Mun on todella vaikee uskoo että täällä on näin makee ilma tällä hetkellä. Aurinko paistoi kauniisti ja taivas oli ihan sininen. Ja tarkeni ihan ilman takkia..Illalla mentiin A:n kanssa syömään mielestäni Aberdeenin parhaaseen italialaiseen ravintolaan, Pavarottiin, josta vöyryimmekin sitten ulos, tai ainakin minä vyöryin :) Illallisen jälkeen lähdettiin yhteen pubiin, tapaamaan tuttuja ja osallistumaan Pub Quiziin. Olen kerran osallistunut Pub Quiziin ennen ja se oli pelkästään täynnä kysymyksiä Skotlannista, joten silloin tein johtopäätöksen että Pub Quizzit eivät ole mua varten. Noh, nyt täytyi kuiten perua tämä sillä kierroksia oli 10 ja kaikista aihepiireistä: yleistieto, historia, maantieto, urheilu, musiikki, leffat, Skotlanti..Oli itseasiassa todella hauskaa! Meidän tiimi tuli 3. paikalle, mutta valitettavasti en voi ottaa kunniaa itselleni sillä tiesin vastauksen ehkä kahteen kysymykseen :) Alla kuvia Aberdeen Beach reissulta:




Keskiviikkona herättiin taas uuteen kauniiseen päivään. Kämppiksellä oli kaveri käymässä Lontoosta ja molemmat harrastavat kiteboardingia ´koska oli sopivan tuulista, lähdettiin koko porukka taas beachille seuraamaan tätä jännittävää tapahtumaa :) Meillä olikin todella hauskaa, pari kaveria lähti juoksee rantaa pitkin ja porukalla löytiin kämppiksen golfmailalla palloja mereen. Kuka voi sanoa lyöneensä golfpalloja hitonmoisella driverillä North Seahen? I can :) Oli muuten pirun hauskaa :) Pojat testasi niiden kiteboardeja, mutta sitten alko olee jo liian tuulista, ja koska he olivat alottelijoita, joten ei uskaltaneet riskeerata mereen menoa. Takasintulo matkalla käytiin Freshers Fayren kautta katsomassa saataisiko jotain ilmaisjuttuja ja käytiin lounaalla kaikkien opiskelijoiden suosimassa pubissa, Bobbinissa. Illalla lähdettiin ensin A:n lapsuudentutun luokse syömääb, joka opiskelee nyt Aberdeenissä ja myöhemmin illalla vähän ulkoilemaan ja päädyttiin tutulle klubille, jossa oli ilmeisesti joku aika suosittu DJ soittamassa.

Torstaina (eli siis tänään), kiitos eilisen ulkoilureissun nukuttiin aika myöhään ja sitten mun pitikin käydä tapaamassa mun opinto-ohjaajaa. Juttuhan meni niin, että meillä ei ollut annettu mitään yksittäisiä tapaamisaikoja, vaan sukunimen mukaan oli annettu aikaväli tälle päivälle klo.13.30- 16.00. Noh, saavuin sinne 13.15 ja jono oli massiivinen. Menin uudestaan kolmen aikaa ja jono oli edelleen massiivininen mutta sitten päätin jäädä odottamaan. Ja siinähän muuten sitten odoteltiin...KOLME TUNTIA! Jeps, kolme tuntia odotin että pääsin tapaamaan opinto-ohjaajani (joka onneksi oli todella mukava!), olin sisällä ehkä 5 min, sain sen haluamani pinkin paperin ja sit olinkin jo ulkona. Pääsin juuri niille kursseille joille halusin, joten maanantaina mulla alkaa yks politiikan pakollinen kurssi (joka on varmaan kyl tylsä, niinkuin pakolliset kurssit yleensä on...) ja sit IR-kurssi International Security (tätä ootan niin innoissani!!) Kursseja on siis tälle syksylle vaan kaksi, joka on mielestäni tosi vähän mut enempää ei voi ottaa omasta aineesta. Espanjaa haluaisin jatkaa mutta se pitää kysyä sitten joltain toiselta henkilöltä..esim Espanjan laitokselta. Tai sitten otan jonkun iltakurssin. Tänään mun kokkausinto sai jatkoa kun tein Äidin reseptin mukaan sienikeittoa, josta tuli muuten todella hyvää! A lähti illalla takaisin kotiin ja nyt mä olen vaan löhönnyt ja miettinyt huomisen ja viikonlopun ohjelmaa. Huomenna pitäisi hoitaa noi rekisteröinti hommat loppuun ja sit lähteä kaupungille hoitaa asioita.

Oikein hyvää viikonloppua kaikille!

1 kommentti:

  1. Oi, ihanaa lukea kuulumisia Abesta. Mulla tulee ikävä! En voi uskoa -tai oikeastaan voin kyllä, että on noin huonosti organisoitu opinto-ohjaaja-tapaamiset siellä..
    Mulla on kans ikävä Abe beachia. Ja sua myös! :)
    Enkä voi myöskään uskoa, että olet valmistanut illalliseksi lohta, saati sitten sienikeittoa. Kaikkea se rakkaus teettää.. ;) mulla on jatkunut pasta- ja pizzalinja. Täällä syödään koko ajan pizzaa, joten mä lupaan, että kun täältä pääsen pois, niin en enää ikinä (tai ehkä muutamaan kuukauteen) syö yhtään pizzaa.
    Mutta mitä, selitä tarkemmin.. menet iltakursseille? onks siellä jotain uusia kursseja, vai mistä puhut? vai tarkotatko niitä maksullisia language labin kursseja?
    mee suoraan kielten laitokselta kysyy, et haluut sinne espanjan kurssille.. omituista, että advisor ei voi sua sinne laittaa suoraan.
    Okei, hyvää viikonloppua! Muista jatkaa kirjottamista..

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!