sunnuntai 22. helmikuuta 2015

Viikkokuulumiset

Maanantai alkoi kukonlaulun aikaan sillä suuntasin lentokentälle, josta nappasin aamulennon Berliiniin (töiden merkeissä kylläkin). Olin kentälle suhteellisen aikaisin sillä en ikinä luota näihin junien aikatauluihin, ja en oikein halunnut lennolta myöhästyäkään. Kentälle hengailu mahdollisti kuitenkin aamupalan nauttimisen joka taas takasi paremman mielen. En normaalisti tykkää Pretistä kahvilana, minulle on jäänyt jotain traumoja siitä Lontoon ajoilta, käytiin usein hakemassa sieltä lounasta ja yhdessä vaiheessa tuntui siltä että ne Pretin kolmioleivät ja patongit tuli jo korvista ulos. Suklaacroissant ja jugurtti oli kuitenkin ihan kiva aamupala. Täytyy vielä mainita Pretin hauska asiakaspalvelija. Hän oli ihan liian pirteä omaan makuuni heti aamusta, ja rupesi tenttailemaan minne olen menossa, mitä teen työkseni ja nautinko siitä etc...Mukava tyyppi mutta mä en yksinkertaisesti pysty muodostaa kun yksittäisiä sanoja tuohon aikaan aamusta....





Tiistai aamuna heräsin aivan upeaan auringonnousuun Berliinin kattojen yllä. Näkymä oli mun mielestä niin kiva että pakkohan siitä oli kuva nappasta!



Keskiviikkona olinkin takaisin toimistolla ja ihailin todella keväistä päivää - aurinko paistoi, linnut visersi ja ilmassa tuoksui se kliseinen kevään tuoksu. Tämä on mun mielestä yksi parhaista puolista Briteissä asumisessa, että saa todistaa tätä aikaista kevään tuloa! Ja voi elämä että on ihanaa kun illatkin alkaa olemaan valoisempia!



Perjantaina kävin kaupungilla lounaalla, kotona ei ollut mitään ruokaa (tein siis etänä taas töitä) ja nälkä oli kamala. Päätinkin sitten perjantain kunniaksi hemmotella itseäni ja mennä lemppari kahvilaan lounashetkelle. Mikä siinä on että nämä mun viikkokatsaukset koostuu yleensä ruokakuvista? Miten se voi muka olla niin hemmetin kiinnostavaa ottaa ruuasta kuvia?



I rest my case. Taas ruokakuva. Mun lupaus ensi viikolle on että otan vähemmän kuvia ruuasta. Mutta tästä oli kuitenkin pakko ottaa kuva - meidän lauantai-iltainen gourmet dinneri. Kebabia ja ranskalaisia juustolla. Terveellisen ruuan riemuvoitto, mutta jääkaapissa ei ollut mitään ja tää oli helppo hakea messiin lähisnägäriltä. Ei kai sitä aina tartte niin hienosti syödä ;)? Lauantai oli oikein mukava päivä, kolmen asuntonäytön lisäksi tapasin kahvilla Derbyn suomalaisia - miten meitä suomalaisia tupsahteleekin joka paikassa vastaan?



Nyt alkaakin jo helmikuun vika viikko ja maaliskuussa on virallisesti kevät, jee! Ja maaliskuulle on jo paljon kivaa ohjelmaa (kuten pari visiittiä Lontooseen), joten innolla voi odottaa jo seuraavaa kuukautta!

16 kommenttia:

  1. Voi mitkä herkut sulla tuossa ekassa kuvassa! Mä rakastan take-away/kahvila-aamiaisia (ja erityisesti suklaacroissantteja..), ihan vähän himo tuli nyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suklaacroissantit on kyllä aivan ihania, voisin syödä helposti niitä joka aamu mutta yritän hillitä itseni :) kahvila aamiaiset on kyllä ihania, varsinkin sillon kun on reissussa!

      Poista
  2. Kauhea nälkä tässä ainakin tuli tätä lukiessa :D Miten ihanaa, että siellä alkaa jo kohta kevät. Olen pikkaisen kade. Ja voi hyvin samaistua tuohon, että aikaisin aamulla ei pysty muodostamaan kuin yhden sanan lauseita! Muistan vaihdossa ollessa, että lähestulkoon pakoilin aamuisin ylipirteitä ranskalaisia. Täällä Suomessa ihmiset sentään tajuaa olla puhumatta liikaa aamuisin. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä näihin postauksiin jotka sisältää ruokakuvia pitäisi aina laittaa joku varoitus alkuun :)

      Ja ihan totta, suomalaiset on niin ihanan hiljaisia, ei tarvitse pelätä että täytyy ruveta vääntämään small talkia heti ensimmäisenä aamulla! Ylipirteät aamu ihmiset eivät sovi mulle :)

      Poista
  3. Haha, jostain syystä mun vastaavasta löytyy myös useampi ruokakuva :P

    Siellä näyttii ihanan keväiseltä, en kestä tuota vihreeä nurtsia! Ja ihana muuten toi sun muistikirja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, huomasin just saman jutun kun luin sun postausta :) täällä on kyllä nyt jo ihanan keväistä, vaikka nyt jo sataakin ja keli on ankea :) ja kiitos, mä tykkään hirmuisesti siitä, se on nyt omistettu opiskeluita varten!

      Poista
  4. Ihanan keväistä, onneksi tästä itsekin pääsee kohta keväisempiin maisemiin, täällä Suomessa on nimittäin aika masentavaa! :) Mun mielestä ruokakuvat on kivoja! Puhelin on niitä täynnä, ja just vilkaisin instaa ja sekin täynnä kuvia ruoasta... mielummin niitä, kun jatkuvasti omia pärstäkuvia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kevään tulo on kyllä ihanaa aikaa, mielikin on paljon korkeammalla kun päivät on pidempiä ja valoisampia! Ja ihan totta, mielummin kyllä katselen ruokakuvia kun pärstäkuvia mutta välillä sitä pitää itsekin ihmetellä miten paljon sitä jaksaa ruokaa kuvata :D

      Poista
  5. Voi miten keväistä siellä on! Täälläkin on alkanut päivät pitenemään huomattavasti parin viime viikon aikana, eikä enää ole pimeää kun lähden töistä!! Olen niin mielissäni tästä. Kohta on pyörän huollon aika :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, kyllä se kevät sieltä hiipii pikkuhiljaa! Sitten kun pyörä on esillä ja käytössä niin kevät on ehdottomasti täällä! Jee!

      Poista
  6. Siis just niin, että paljon mieluummin katselen ruokakuvia kuin vaikkapa päivän asu -postauksia :D SItäpaitsi ruokakuvat ja niiden katselu on just sopivaa ajanvietettä (outoa, eikö??)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, no hyvä ettei teillä tule nää ruokakuvat vielä korvista ulos, mutta toisaalta munkin mielestä ruokakuvia on kiva katsoa joten ehkä tästä(kään) asiasta ei tartte ottaa turhaan stressiä :) ruokakuvista tulee aina vaan nälkä mikä on se huono puoli :)

      Poista
  7. Tänään oli ihanaa kävellä kouluun ja samalla ihailla auringonnousua ♥ Vielä pari viikkoa sitten pimeästä sai "nauttia" jonnekin aamu yhdeksään asti, ei kiva :/ Kevät on tänne Suomeenkin pikkuhiljaa tulossa :)
    Munkin tulee otettua aika paljon ruokakuvia, melkein aina kun syön jotain hyvää / nätin näköistä ruokaa ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ah, ihanaa että Suomessakin alkaa päivät pitenemään! Kohta voi ottaa jo kevätkengät esille ;) nätistä ruuasta on kyllä kiva ottaa kuvia, puhelimen muisti on melko täynnä erilaisia ruokakuvia...

      Poista
  8. Mä olen aina tähän aikaan vuodesta ihan superintsinä aikaisesta keväästä - vähän aurinkoa niin heti näyttää keväältä kun on paljas maa, ja jo tammi-helmikuussa näkee lumipisaroita ja krookuksia <3 Poikaystävä ei tajua miksi mä oon aina niin innoissani kukista, mutku ei niitä näe Suomessa helmikuussa!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä! Mä näin kanssa jo aikoja sitten lumipisarat jotka puski ulos maasta ja olin niin innoissani niistä! Ihanaa kun kevät tulee!

      Poista

Kiva kun kommentoit!