maanantai 14. syyskuuta 2015

Viime viikon kuulumiset



Tiedetään, nyt eletään jo maanantaita ja ajatukset pitäisi olla jo tiukasti tässä viikossa kiinni, mutta ajattelin silti tulla tänne kirjoittelemaan viime viikon kuulumisia kun eilen ei tänne blogin puolelle huvittanut tulla. 

Viime maanantaina täällä oli ihan mieletön kesäkeli. Olin varannut BodyCombat tunnin kuudeksi, mutta töissä venähtikin niin pitkään etten ehtinyt tunnille enää. Silloin se otti päähän erityisesti, mutta päätinkin sitten lähteä juoksemaan. Ja se olikin varmaan parempi päätös koska kyllähän sitä mielummin ulkona urheilee tälläisillä keleillä kun sisällä salilla! Kävin juoksulenkillä läheisessä puistossa ja fiilistelin sen kauniita maisemia. Mietin mielessäni, kuinkakohan kauan ihmiset jaksaa kuunnella tätä minun hehkutustani meidän uudesta asuinkaupungista?



Tiistaina tehtiin mun mielestä todella hyvää aasia-vaikutteista mössöä. Tässä salaisena ainesosana on kukkakaaliriisi. Minä olen nykyään ihan ihastunut kukkakaalin käyttöön juuri riisin ja esim. pizza-pohjan muodossa. Mies ei ihan tykännyt tästä koostumuksesta, minä olin taas ihan fiiliksissä. Reseptin otin talteen omasta luottoblogista mitä tulee hyviin ja helppoihin resepteihin, eli täältä. Suosittelen kokeilemaan. Tiedän että kukkakaaliriisi ei kuulosta niin hyvältä mutta mä tykkäsin kovasti! Ja minä olen kova nirsoilemaan mitä tulee näihin "terveysruokiin".



Kävin myös tutkimusmatkailulla paikallisessa Waitrosessa. Waitrosella on aika tietynlainen maine täällä, ns. vähän parempien ihmisten ruokakauppana (ihan oikeasti!). Se on hieman posh-paikka. Minulle tuli kuitenkin jäätävä himo kanttarelleihin ja mies ehdotti että Waitroselta voisi niitä löytyä. No ei löytynyt mutta kaikkea muuta kyllä löytyi - käytävät nimittäin notkuivat vaikka mitä terveysruokia ja juttuja mitä meidän paikallisesta Tescosta ei ikinä löydy. Ostin mukaan saksalaista ruisleipää. Olin hieman skeptinen sen suhteen, se nimittäin näytti vain tummalta paahtoleivältä, mutta onneksi olin väärässä! Nimittäin maku oli ihan kun kunnon suomalaisessa ruisleivässä konsanaan! Voi sitä onnen määrää!



Lauantaina lähdin käymään Lontoossa. Tarkoituksena oli viettää rento päivä hieman shoppaillen ja ystäviä nähden ja sitähän se oli. Lontooseen saapui myös ihan mielettömän kivat kelit sopivasti lauantaille joten treffattiinkin terassilla kaverin kanssa ja vaihdeltiin kuulumisia. Rakastan näitä tälläisiä ystävyyssuhteita - aina ei ole mahdollisuus nähdä niin usein, mutta ei haittaa vaikka välissä olisikin vuosi, niin silti vaan jatketaan juttua siitä mihin jäätiin. Ihan parasta! Ja Lontoo on nyt vaan niin kiva, vaikka täällä Lichfieldissä viihdyn enemmän kuin hyvin.




2 kommenttia:

  1. Millä reseptillä teet kukkakaalipizzan? Yritin tehdä sitä viime vkonloppuna ensimmäistä kertaa ja se ei ollut ihan menestys, kun pohja ei pysynyt oikein kasassa ja makukin oli aika mitäänsanomaton :) Seuraavaksi voisinkin kokeilla kukkakaaliriisiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka! Mä teen tällä reseptillä pohjan: http://www.thelondoner.me/2013/09/carb-free-pizza.html
      Tosin lisään tuohon reseptiin yhden eksta kanamunan aina. Mä sanoisin että vetisyys (eli pohja ei kysynyt kasassa) oli munkin ongelma alkuun, mutta lisäsin vain hieman pohjan paistoaikaa uunissa ja yritin myös rutistaa ne kukkakaaliraasteen todella kuivaksi. Eihän tuo pohja samalla tavalla pysy kasassa kun normaali pizzapohja, mutta makuun tottuu yllättävän pian ;)

      Kukkakaaliriisiä suosittelen kyllä kokeilemaan! Se oli mun mielestä ihan hyvän makuista, mutta varmasti siitäkään ei kaikki tykkää :)

      Poista

Kiva kun kommentoit!