keskiviikko 29. heinäkuuta 2015

Toimisto inspiraatiota



Koska etsittiin asuntoa josta löytyisi kolme makuuhuonetta (ja sellainen saatiinkin), kävi tietysti meillä hyvä nakki näiden makuuhuoneiden jakojen suhteen. Koska meiltä ei ipanoita löydy, niin makuuhuoneet jaettiin kristillisesti tasan: yksi yhteinen, yksi minulle ja yksi miehelle. Miehen makuuhuonetta kutsutaankin "mancave" nimikkeellä sillä sieltä löytyy niin tikkataulut kuin x-boxitkin. Täydellinen peliluola siis hänelle. Minulla oli kuitenkin heti suunnitelma oman huoneeni varalle: siitä tulee yhdistetty toimisto/vaatehuone. 

Meikäläisen makkari on sellainen hassun pitkulaisen mallinen, joten tilan saa aika luonnollisesti jaettu ovelta kahtiin - toiselle puolelle toimistoa ja toiselle puolelle jonkinlainen vaatesäilytys systeemi. Tälläiseen ratkaisuun ajauduin ihan käytännön syistä, nimittäin töideni puolesta haluan itselleni jonkun toimistotilan, mutta samalla meidän makuuhuonesta löytyvä vaatekaappi on ihan liian pieni minun vaatteilleni (tiedän, minulla on liikaa vaatteita), joten tarvitsen vaatteita/laukkuja/kenkiä varten hieman lisää säilytystilaa. 

Olenkin ahkerasti jo pinnaillut inspiraatio-kuvia Pinterestissä ja miettinyt minkälaisia ratkaisuja tänne haluan. Koska muualla talossa pyritään tekemään ratkaisuja jotka miellyttää meidän molempien silmää, niin tässä tapauksessa minun huoneestani tulee kyllä varmasti keskimääräistä hieman tyttömäisempi koska tämä on "minun valtakuntani". Vaikka olen jo vähän kasvanut ulos pahimmasta pinkkeys-kuumeestani niin jotain hempeää vaaleanpunaista tänne ehkä kuitenkin haluan. Ehkä tosin vaan yhden tyynyn muodossa. 



Seinät on jo maalattu valmiiksi ihanalla Falling feather sävyllä ja niistä tuli juuri sellaiset kuin halusin (vaikka sainkin hetkellisen slaagin kun mies sanoi että tämä kyllä kuului kaupassa sinisävyisten maalien joukkoon, eikä harmaiden kuten alunperin luulin). Työpöydäksi olen miettinyt Ikeasta löytyvää valkokiiltoista pukkijalkapöytää, se tulee toimimaan tuonne juuri passelisti. Vaatesäilytykseen en taas haluaisi mitään perinteistä kaappiratkaisua vaan jotain avonaisempaa ja kevyempää (mikä tosin tarkoittaa että niiden retkujen on aina pakko olla ojennuksessa). Taulutkin olen jo tänne miettinyt valmiiksi!

Nykyinen tilanne, huone jatkuu tästä minun selän taakseni vielä jonkin verran


Pitkulainen tila muodostaa omat haasteensa huonekaluiden hankintoihin, mutta veikkaan että tästä tulee kyllä todella kiva! Toivon mukaan pääsen jo ensi viikolla näyttämään kuvia kalustetusta huoneesta, sillä vanhemmat on tulossa tänne pidennetyksi viikonlopuksi kylään ja ovat myös luvanneet auttaa minua tämänkin huoneen kanssa! Ihanaa!

2 kommenttia:

  1. Kivan vaaleasävyistä fiilistelyä :-) Tuosta ainoasta tavarasta, tuosta valopalloketjusta, joka huoneessasi on, sellainen varoitus vaan, että meillä oli sellainen osana jouluvalaistusta ja ajastimella nin, että meni päälle ja pois riippumatta siitä olimmeko kotona vai ei. Ja sitten jonkun lyhyen matkan jälkeen kun tulimme kotiin, niin se näytti olevan rikki. Ok, näissähän nuo pikkulamput rikkoutuvat ja sitten valot voivat mennä koko ketjusta kerrallaan, ei se mitään. Mutta kun samalla tutkiessani sitä huomasin, että yksi palloista oli samalla kertaa ilmeisesti kivasti hiukan kärähtänyt rikki menneen lampun ympäriltä, oli ainakin palaneen mustanruskean näköinen sentin verran reiän ympärillä, niin totesin, että vaikka nämä kivan näköisiä olivatkin, niin uusia ei osteta - jos vaikka palo olisi tuosta edennyt yhtään pitemmälle, niin olisi käynyt varmasti tosi huonosti!
    Tai ainakaan en uskaltaisi näihin sitten enää jättää valoja, jos en ole huoneessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan totta Pirkko, mä olen sen verran vainoharhainen ja tarkka kaikkien sähköjuttujen kanssa että en myöskään minä uskaltaisi jättää näitä valvomatta - ne tulee olemaan päällä vain kun joku on huoneessa :)

      Poista

Kiva kun kommentoit!