tiistai 26. lokakuuta 2010

Mugglers and witches

Jos jollekullekin on jäänyt epäselväksi (mikä ei olisi ihme, ottaen huomioon että juhla ei ole Suomessa niin iso juttu) niin nyt on meneillään Halloween-viikko. Tai, onhan Halloween vaan se yksi päivä mutta tänä vuonna on sattunut niin, että koko viikon on  vähän Halloween teemaista tapahtumaa. Oikea päivähän on sunnuntaina. Minun mielestä on ihan hauska pukeutua (varsinkin jos olen keksinyt hyvä asun) ja välillä nyt lapsettaa, minkäs sille voi.
Yleensä olen toivoton keksimään asuja, mutta tänä vuonna olen aika innostunut asuistani. Kyllä,minulla on kaksi asua varattuna valmiiksi. Koska torstaina on ensimmäiset "kunnon" juhlat ja sunnuntaina järkätään sitten yhteiset juhlinnat kavereiden kanssa.

Hups, eksyin aiheesti totaalisesti. Munhan piti kirjoittaa tästä päivästä. Eli, olin taas vaihteeksi kirjastossa heti aamusta. Ja sainkin luettua materiaalia sitä disseä varten, sekä toista kirjoitettavaa kurssi esseetä varten. Sen lisäksi ylläri,ylläri, tein taas asioita liittyen noihin postgraduate hakemuksiin. Uuvuttavaa.
Mutta onneksi sain jotain konkreettista aikaan tänään. Huomenna tapaan taas kaverin kirjastolla klo.9.00. Ja iltapäivällä mennään shoppailemaan Halloweenia varten!

Illalla mentiinkin Model United Nations Halloween-istuntoon. Me edustettiin kaverin kanssa Ruotsia - ja eikös me otettu siitä ilo irti :) Koko istunnon tarkoitus oli viihdyttävyys ja hauskuus, eli tällä kertaa ei oltu turhan vakavia. Olihan kyse niin jästeistä kun noidistakin. Eikös me sitten istunnon aikana kaupiteltu nälänhätään niin ruotsalaisia lihapullia kuin H&M:n vaatteita. Ja kun sillat kaatuilivat, tarjosimme heille IKEAn koottavia siltoja. Monet olivat pukeutuneet omaan maansa teeman mukaisesti - niin myös mekin. Peppi Pitkätossu ja Annika.

5 kommenttia:

  1. Ei liity tähän postaukseen nyt mitenkään, mutta lueskelin sun vanhoja postauksia tässä ja aloin miettimään, että miten koit vaihtovuoden ja palaamisen? Tarkoitan siis, että miltä tuntui ensin muuttaa Suomesta Iso-Britanniaan, sieltä Kanadaan ja sitten taas takaisin. Tuntuiko, että juuri kun on saanut asetuttua, oli taas lähtö. Vaihtovuosi ensi vuonna houkuttelee kovasti, levoton luonne kun olen, mutta mietin tässä, että miten pääkoppa jaksaisi. Mullahan kandi kestää vain kolme vuotta eli mun kohdalla vaihto tarkoittaisi suurin piirtein uuden kaveripiirin hankkimista joka vuosi..

    VastaaPoista
  2. Hmm...hyvä kysymys. Tätä ollaan mietitty kavereiden kanssa aika paljon, koska monta mun kaveria lähti myös vaihtoon. Se on vähän kaksipiippuinen juttu. Mulle se oli itsestäänselvyys et lähtisin vaihtoon, ja en kyllä kadu sitä yhtään. Se oli aivan mahtava vuosi ja sain niin paljon uusia kokemuksia että en kyllä millään tavalla kadu.
    Sitten toisaalta taas paluu oli hankala koska kaikki kaverit jotka olin tavannut ekana vuonna olivat vaihdossa koska he opiskelivat kieliä ja joutuivat menemään vaihtoon kolmentana vuonna. Kolmas vuosi oli mulle vähän semmoinen välivuosi, koska jouduin todellakin hankkimaan taas uudet kaverit ja välillä oli tosi yksinäinen olo. Uskon kuitenkin että jos kaikki kaverini ekalta vuodelta olisi jäänyt tänne 3.vuonna, olisi vuoteni ollut erilainen, koska nyt taas neljäntenä vuonna on sama porukka kasassa ja olemme yhtä läheisiä kuin ensimmäisenä vuonna.
    Tämä on aika hankala asia ja ei siihen varmaan olekaan yksiselitteistä vastausta ja riippuu varmaan henkilöstä, mutta yksinkertaisesti sanottuna, en kyllä muuttaisi mitään, sillä mun vaihtarivuosi oli aivan mahtava!

    VastaaPoista
  3. Heeei toinen blogi Aberdeenista! Siistiä :)

    VastaaPoista
  4. Mullakin oli aiemmin fiilis, että tottakai lähden vaihtoon, mutta sitten aloin miettimään sitä asettumista... Olitko vaihdossa lukiossa? Toisaalta mulla vaihtoelämä on niin sanotusti jo "nähty", mutta eihän lukiovaihtoa ja yliopistovaihtoa voi edes verrata... Onneksi näitä ei tarvitse nyt heti tässä päättää :P

    VastaaPoista
  5. Emmi: Kiva kun löysit tänne! Pieni maailma ja vieläkin pienempi Aberdeen :)

    Sja: Onneksi päätöksiä ei todellakaan tarvitse tehdä heti! En ollut ikinä vaihdossa lukiosta koska silloin ajatus ekstra-vuodesta ei huvittanut, ehkä tää oli nyt se mun chanssi kokea vaihtoelämä :)

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!