Eli, tiistaina sitten oli aika lahtea menemaan Panaman Kanavan lapi. Heratys oli klo. 5.00 aamulla, ja tassa kohtaa meilla kavi nolo juttu. Nimittain kelloja piti aikeron vuoksi siirtaa taas eteenpain, joten me siirrettin. No kaveltiin sitten kannelle ja ihmeteltiin kun laivan kellot nayttivat klo.4.00. Juttuhan oli niin etta kellot piti siirtaa tunnilla eteenpain KESKIVIIKKO aamuna, ei tiistai aamuna :) Joten takaisin huoneeseen tunniksi :)
No, uusi yritys klo.5.00. Lahdimme sitten laivan keulaan,koska meille oli annettu aika,etta klo. 5.30 meidan pitaisi lahtea kulkemaan kanavaa pitki, ja alittaa myos the Bridge of Americas.
Siina sitten aamuyolla, vahan jalkeen puoli kuusi alitettiin the Bridge of Americas, joka siis erottaa Etela-Amerikan ja Pohjois-Amerikan toisistaan. Aika makeeta. Laiva mahtui juuri sillan ali.
Naimme myos Panama Cityn hienosti aamulla, hienossa valkoloisteessa. Kaunista!
Panaman kanavahan toimii sulkujen avulla, se erottaa Tyynenmeren ja Atlantin toisistaan ja naiden sulkujen avulla paastaan sitten oikealle tasolle Tyynelta merelta Atlantin puolelle.
Ensimmaiset sulut ovat nimeltaan Miraflores Locks, ja aika makeeta oli nahda kun tan kokoinen risteilylaiva angetaan niihin sulkuihin! Siihen jai korkeintaan semmonen puol metria laivan ja sulkujen seinan valiin! Aika hurjaa!
Seuraavat sulut nukuinkin sitten lapi, kun kerran oltiin heratty niin aikasin!
Vikat sulut jotka paastivat meidat sitten Karibian merelle, olivat nimeltaan Gatun Locks, ja hauska sattuma etta yhtion sisarlaiva, Radiance of the Seas, tuli viereiselle kaistalle sulkuihin, joten molemmilla kaistoilla oli kaksi isoa risteilyalusta samaan aikaan!
Panaman kanavan lapi seilailu oli aivan upea elamys, se onkin luokiteltu yhdeksi modernin maailman ihmeeksi! Ja hienoa se oli! Laitan hieman kuvia sitten kun tulen takaisin, niin on helpompi nahda tama operaatio kaytannossa!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Kiva kun kommentoit!