sunnuntai 1. elokuuta 2010

100 maata

Satuin tänään taas eksymään Merja Mähkä "100 maata"-blogiin. Kirjoittajan tavoitteena on matkustaa 100 maahan. Mielestäni se on mielenkiintoista lukea ja ehdottomasti tälläiselle matkustushullulle kuin itselleni niin hauska tavoite. Itse blogi--noh, onhan se ihan hauskaa luettavaa, enemmän tosin pidän siitä kauheesta kommenttisodasta jota siellä käydään. Suomalaiset on mielettömän negatiivisiä - siellä ei kun valitetaan. Kommentoijien mielestä kirjoittaja on ihan pönttö ja kaikki on huonosti ja Suomea ei saa mollata. Mutta ei saa muustakaan mollata. Mua ärsyttää eniten sellainen "vali, vali" asenne vaikka tiedän et itsekin siihen syyllistyn välillä.
Tällä hetkellä Merja Mähkä on Uudessa-Seelannissa ja sieltä kautta pitäisi ilmeisti lähteä Afrikkaan. Käykää tutustumassa blogiin täältä!
 
Listasin sitten huvikseni minun "maaluvun". Sain lasketuksi 34 maata joissa olen käynyt. Mielestäni tietenkin ihan liian vähän, mutta kunnioitettavan paljon tämän ikäiselle ihmiselle. Minulla on onneksi ihanat vanhemmat jotka ovat raahanneet minua aina mukana maan eri kolkkiin. Olen ollut onnekas.
Nyt "aikuisella" iällä onkin tullut sitten säästettyä ja säästettyä ja lähdetty aina kavereiden kanssa reissuun.
Huomaan listassani kuitenkin selkästi puutteita..Afrikasta pitäisi olla enemmän maita ja Balkanit ovat jääneet kokonaan muiden maiden varjoon. Puhumattakaan Etelä-Amerikasta..tai Aasiasta. Ei kai tässä auta muu kun ruveta säästämään :) Listaan auttaisi suuresti kyllä jos suunniteltu valmistujaismatka kavereiden kanssa Väli-Amerikkaan (ja vähän kanssa etelään..) toteutuisi ensi vuonna.

Nyt haastankin kertomaan teidän luvun? Mitkä puuttuu? Minne on pakko päästä seuraavaksi?

7 kommenttia:

  1. Oli vähän hankala laskea... Laskin vaan mukaan sellaiset paikat missä oikeesti oon viettänyt vähän aikaakin, enkä vaan esim. matkustanut läpi tai ollut lentokentällä :) Luvuksi taisin saada 23 plus Suomi. On täs viel vähän näkemistä! Euroopasta on nähty aika paljon, mutta viel esim. UK näkemättä :)

    VastaaPoista
  2. Joo, mun mielestä´pitääkin laskea vaan ne jossa on oikeesti viettänyt edes jonkun aikaan ja "nähnyt maata".
    Toi UK täytyy korjata heti - tervetuloa siis Skotlantiin käymään ensi vuonna ;)

    VastaaPoista
  3. Tulkaa tänne niin saatte Irlannin! Mä en kyllä pääse noin korkeisiin lukuihin (hitsi kun US osavaltioita ei voi laskea maiksi :P) enkä jaksa laskea nyt, teen sen myöhemmin.

    Mutta mun tavoitteessa asua (min n.3kk) kaikissa EU pääkaupngiessa (tai EU15) oon hyvää vauhtia etenemässä, tänä vuonna tosiaan on kuudes luvassa :)

    VastaaPoista
  4. Mun mielestä asuminen EU:n pääkaupungeissakin on hyvä tavoite!! Ja sä olet todella hyvässä vauhdissa :)
    Mä haluun tulla käymään Madridiin, et toivottavasti jatkat blogin kirjoittamista myös sieltä!

    VastaaPoista
  5. Mä sain laskettua 22+Suomi - siis ihan liian vähän.=P Tajusin kauhukseni, että Espanjan kaikki saaret on kyllä koluttu, mutta Afrikassa en ole koskaan käynytkään, ja Aasiastakin on nähty vain turistikohteet Thaimaa ja Arabi-emiraatit. Latinalainen Amerikka, Kanada ja Itä-Euroopan maat ovat ehdottomasti tulevien matkakohteiden listalla!:)

    VastaaPoista
  6. Pakko munkin oli nyt laskea maat yhteen. Sain 33 + Suomi. Kaikissa maanosissa on käyty, mutta näkemistä riittää.. se Väli-Amerikka olis aika bueno, pakko säästää nyt rahaa! :D

    VastaaPoista
  7. Mietin, että joku unohtu ja perus Belgia ja Tanska tietty.. eli 35 + Suomi. :D
    ja jos Kypros lasketaan omaks (ei mun mielestä kyllä), niin sit 36.

    VastaaPoista

Kiva kun kommentoit!