tiistai 22. maaliskuuta 2011

Arjen sankarointia?

Tänään on kyllä tullut harrastettua taas jonkinmoista tohelointia että arjen sankarista on turha puhuakaan (varsinkin kun huone on edelleen likainen, pyykivuori odottaa pesuaan ja essee tekoaan).

Mutta todella, salilta tultuani rupesin sitten pohtimaan iltapäivän ohjelmaa ja tiedossa olisi perinteiset Human Rights-kurssin luennot ja tutoriaali. Jotenkin sitten tuli pakottava tarve tarkistaa vielä että kai se mun presentaatio tälle kurssille on vasta pääsiäisloman jälkeen kuten olen koko ajan ajatellut.

Noh, hyvä että tarkistin, eikös siellä lukenut tämän päivän kohdalla meikäläisen nimi. Voin sanoa että tuli pieni paniikki, kello oli tässä vaiheessa vähän vaille kaksi ja tutoriaali alkaa viideltä. Ja periaattees olis ollut luennot vielä kolmesta viiteen.

Eipä auttanut muu kun ruveta vääntämään presentaatiota Venäjän ihmisoikeustilanteesta melkeinpä tyhjästä. Presentaatio perustuu siis esseen pohjalle, mut eipä mulla mitään pohjaa ollut, 500 sanaa olin kirjoittanut joten netti oli ystävä tässäkin kohtaa. Hyvä puoli oli se että ei sen tarvinnut kun olla max. 10 min pitkä, joten sainkin sen jo neljäksi valmiiksi. Alkupaniikin jälkeen totesin että ei homma nyt mahdoton ole, kun ei 10 min ehdi mahdottomia puhua. Joten helppo nakki. Kai se itse esityskin meni loppuenlopuksi ihan ok. Olen itseasiassa todella onnellinen että sainkin pidettyä sen ennen lomaa jotta ei tartte heti lomalta palatessa miettiä vielä jotain typerää esitystä (esseiden lisäksi). Nyt kun saisin vielä itse esseetä tehtyä niin voisin  melkeinpä rentoutua loman aikana.

Lähtöön on nyt periaattees 2 kokonaistä päivää, koska lähden sitten heti perjantai-päivästä kohti Glasgowta josta lento sitten sunnuntaina lähtee. Mun huone on nyt ollut jo viikon semmoinen sekasotku että jotain sille olis pakko tehdä, mutta samalla tuntuu että vois olla kivempaakin tekemistä. Samoin pitäis saada vietyä jo jotain "turhia" juttuja Suomeen, jotta mulla olis edes pieni mahdollisuus saada tämä huone tyhjäksi heinäkuuhun mennessä. Arjen sankarointia todellakin.

EDIT: Kun olin lopettanut tämän kirjoituksen, mutta en "ehtinyt" vielä julkaista, olen mm. tehnyt smoothieta puoli litraa, katsonut uuden jakson HIMYM:ä (paras sarja ikinä) ja löhönnyt sängyllä koomaten ja blogeja lueskellen. Se siitä aktiivisesta illasta. Koska nyt on tietenkin jo aika mennä nukkumaan ;)

2 kommenttia:

Kiva kun kommentoit!