tiistai 12. huhtikuuta 2011

Mikä loma?

Aberdeenissä vielä ajattelin,että ihanaa, pääsiäislomani Suomessa tulee olee tosi rento ja voin vaan rauhassa nauttia kotona olemisesta. Noh, nyt olen ollut jo reilut kaksi viikkoa Suomessa ja niin haipakkaa olen mennyt. Toisaalta ihanaa, koska tiedän että jaksan maksimissaan päivän olla tekemättä mitään järkevää, jonka jälkeen on pakko päästä ulos ja tehdä eri asioita.

Enimmikseen olen tehnyt töitä, kiirehtinyt kaupunkiin näkemään kavereita ja hoitanut asioita. Loman aikana olen mm..

Juhlinut kaverini synttäreitä ihanien teekuppien ja kannun kera! Koko tarjoilu oli niin kaunis, että pakkohan siitä oli ottaa kuva! Oli muutenkin ihana nähdä kaveria ja tietysti uusi asunto ;)



Olen siivonnut ja siivonnut vanhoja romppeitani pois, ja kuulkaa voin kertoa. Se on yllättävän aikavievää puuhaa, varsinkin kun löytää niitä vanhoja aarteita joita jää lukemaan ja ihmettelemään.

Sen lisäksi käytiin uittaa porukalla koiria Hyvinkäällä ja se vasta hauskaa puuhaakin oli! Kunnon naurut ja väsyneet koirat tuli takaisin Hyvinkäältä! En tosin tiedä kummat kastui siinä hommassa enemmän : koirat vaiko niiden omistajat?




Katsonut niin monta vaalitenttia, että viimeisimmissä olen jo osannut arvata sekä kysymykset että vastaukset jo etukäteen. Sen lisäksi kävin vanhalla peruskoulullani katsomassa paikallisten ehdokkaiden vaalitenttiä. Ihan mielenkiintoista, mutta puheenaiheet koskivat eläkkeitä, lapsiperheitä sekä uuden rataverkoston rakentamista Uudellamaalla. Tärkeitä aiheita juu, mutta tällä hetkellä eivät kosketa minua. Olisikin tehnyt mieli kysyä, mitä te tarjoatte minulle, miksi minun kannattaisi äänestää teitä?

Sen lisäksi olen nauttinut ihanista kahvihetkistä ja pitkistä lounaista kavereiden kanssa. Vaikka oliskin monta kilometria ja maata välissä, niin on aina yhtä ihana huomata, että kyllä ne tosi-kaverit pysyy aina vierellä. Ja tosiystävän tunnistaa siitäkin, että kun ensimmäistä kertaa tapaa pitkästä aikaa, voi juttua jatkaa samasta kohdasta mihin jäätiin erotessa.

Hamstrannut hirveän määrän uusia kirjoja. Käytiin kierrätyskeskuksessa äidin kanssa, ja pakkohan niitä euron pokkareita oli haalia. Sen lisäksi Hulluilta Päiviltä tarttui vielä pari kirjaa lisää (koska ne oli nyt niin edullisia!)..Ainakin riittää kesäksikin lukemista! Nyt en saakaan sitten ostaa mitään kirjoja (kröhöm) vähään aikaan, tämä pino nimittäin merkkaa niitä kirjoja joita en ole vielä lukenut.


Olen pohtinut ja pohtinut ketä äänestän. Jotenkin näissä vaaleissa otan sen todella vakavasti kenelle aion ääneni antaa. Noh, kävin sitten ennakkoäänestämässä ja ensi sunnuntaina ihmetelläänkin sitten tuloksia!

Olen ottanut paljon random-kuvia (kuten olette varmaan huomanneet näiden kuvien määrästä näissä kirjoituksissa). Rakastan todella vanhempieni järjestelmäkameraa, joten otan kaiken ilon irti sen käytöstä kun vielä voin. Kohta palaan jo pokkarini pariin :)

Ulkoillut meidän koirien kanssa ja nauttinut myös niidenkin seurasta! Huomaan aina, että mitä lähemmäksi loma tulee, sitä enemmän rupean kaipaamaan meidän koiria. Tälläinen kaveri viihtyy usein mun seurana sängyssä...


Vannoin etten ikinä laita "Uggeja" päälle mut ne on maailman parhaat koiranulkoilutuskengät!

Viime perjantaina vietimme ihanaa Äiti-Tytär päivää ja haimme mm. passit Venäjän viisumeineen reissua varten, ja tulipa siinä sivussa valmistujaismekkokin ostettua (miten niin olen ajoissa?). Olen ihan ihastunut mekkooni, se on minunnäköiseni ja ihanaa että sen ostoa ei tarvitse enää murehtia. Tiedettehän miten siinä aina käy, kun etsimällä etsii niin ei ikinä löydä..Noh, nyt loppui etsintä.

Sen lisäksi olen nauttinut kotioloista, äidin ruuasta (ja kenkävarastosta), Fazerin sinisestä ja siitä maitorahkasta! Ihana loma!

Tällä hetkellä olen (toivottavasti) Pietarissa ja otan ilon irti loman viimeisistä päivistä ja lauantaina onkin aika suunnata takaisin kohti (toivottavasti aurinkoista) Aberdeeniä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit!