perjantai 15. huhtikuuta 2011

Vaalihumua

Ennen kun rupean purkamaan Pietarin kuvasatsia ja kertomaan aivan ihanasta lomasta, niin täytyy tulla jakamaan tämän päivän tapahtumat. Oli nimittäin sen verran jännittävää (joo, I know, täällä maalla ei selvästi tapahdu oikeesti mitään jännittävää)..

Täytyy tähän taustatiedoksi kertoa, että aloitettiin aamulla yhdeksältä tekemään puita (siis polttopuita). Jonka seurauksen klo.11.00 mun vaatteet oli täynnä pihkaa ja sahanpurua. Ja sitä sahanpurua oli myös hiuksissa. Sovittiin että mennään syömään lounasta meidän kyläkuppilaan, enkä vaivautunut sen enemmän ruveta vaihtamaan vaatteeita tai siistiytymään koska meidän kylässä ei koskaan tapahdu mitään, ja siellä ei todellaakaan tarvitse näyttää hyvältä. Muistan vielä ne ala-asteajat kun ei uskaltanut mennä kauppaan ratsastusvaatteissa, kun pelkäsi että näkee kavereita. Olishan se ollut aika noloa. Nykyään se asuvalinta ei ole enää niin justiinsa.

Kylällä ei siis yleensä koskaan tapahdu mitään, mutta tänään sinne osuikin sitten Jyrki Kataisen ja yleisestikin Kokoomuksen pieni vaalikiertue. Isää haastateltiin lehteen ja minä manailin pihkaisia vaatteitani. Uskaltauduin sitten puhumaan ensin Meri-Kukka Forsiuksen kanssa, jolle kyllä ehdin tokaista että olen jo äänestänyt, mutta voisin silti tuota suklaata ottaa (tyypillistä, suklaan kimppuun vaan). Paikalla oli muutama muu Kokoomuksen ehdokas ja sitten tietysti Jyrki Katainen. He olivat päättäneet porukalla tulla kiertelemään tämän lähialueen kaupunkeja/kyliä/maakuntaa. Siinä oli kuulkaa mummua ja pappaa jonossa jotta pääsee Kataisen puheille. Ja minä.
Minä sitten menin pihkaisissa vaatteissani ja sahanpurua hiuksissani kysymään Kataisen mielipidettä tästä EU:n vakausrahastoista. Kyllähän me se kanta kaikki tiedetään, vaalitenteissä se on tullut harvinaisen selväksi. Mutta oli silti pakko ottaa tilaisuudesta vaari. Hyvin mukava hän oli. Kysyi jopa opiskeluista. Minä toivotin onnea vaaleihin.

Tätä sanotaan ruuhkaksi meilläpäin..




Mielenkiintoista nähdä sunnuntaina mitä tapahtuu. Itse olen jo silloin Skotlannissa mutta eiköhän ne uutiset nopeasti puhelimitse sinnekin saakka kantaudu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit!