keskiviikko 11. huhtikuuta 2012

Oikutteleva sää

Singaporehan sijaitsee ihan päiväntasaajan tuntumassa ja vaikka lämpöä ja kosteutta piisaa joka päivä, on sää hyvin oikutteleva. Lämpötila pyörii aina siinä + 30 kieppeillä (johon olen muuten jo aika hyvin tottunut) ja kosteusprosentti on siinä 70-80 % luokkaa. Alin lämpötila joka on koskaan mitattu taisi olla + 24 astetta (jos oikein muistan). Joten kylmyydestä ei todellakaan tarvitse kärsiä, paitsi ilmastoiduissa ostareissa (ja vähän muuallakin).

Täällä oloni aikana on joka päivä satanut. Olen oppinut ennustamaan sään melko tarkalleen ja olen kehittänyt hyvän systeemin sen ympärille. Aurinko paistaa yleensä 9-11 aamulla jolloin olen loikoillut altaalla. Puolenpäivän aikaan alkaa lyhyt n.30 min ukkos-ja sadekuuro, ja iltapäivällä on sitten pilvistä muttei sada, jolloin lähden aina keskustaan. Olen ollut aika tyytyväinen tähän mun "omaan aikatauluun".


Eilen tämä sää ei mennyt kuitenkaan kuin Strömsössä ja mun tulevaisuuteni weather girlinä Singaporessa oli tuhoon tuomittu. Aamulla nimittäin aurinkoinen jakso kesti pidempään kuin yleensä ja vaikka olin aurinkorasvoilla lätrännyt, onnistuin palamaan. Huvittavinta kuitenkin (eräiden mielestä) oli se, että paloin vain toiselta puolelta kroppaa. En ihan vieläkään tiedä miten se on mahdollista, mutta tällä hetkellä vasen puoli kroppaa on ihan normaalisti ruskettunut ja oikea puoli punainen. Mun mielestä tää ei ollut ollenkaan niin hauskaa, mutta nyt mut ristittiin sitten hummerin ja seepran risteytykseksi. Kiitos tästä.


Tän episodin jälkeen päätin lähteä kiertelemään lähialuetta, määränpäänäni paikallinen ostari ja after sunit. Sanotaanko tähän väliin, että olen aina hieman pelännyt ukkosta ja mun mielestä ukonilmassa ei ole mitään kiehtovaa. Päätin siis lähteä kävelemään ja vaikka taivas näytti uhkaavan tummalta, ei vielä satanut. Kunnes alkoi ukkostamaan. Ja kunnolla. Pupu meni pöksyyn ja otin kiltisti bussin loppumatkalle. Ainakin taidan päästä ukkosenpelostani eroon täällä.

Loppupäivän sitten satoi vettä kuin esterin p**** ja ukkosta ja jyrisi. Yleensä nää kestää just sen 30 min, mutta nyt se kesti melkein koko loppupäivän. Ja kadut tulvi. Odottelin sisäpuolella hetken, kunnes tajusin ettei tää lopu ja lähdin koikkelehtimaan bussipysäkille päin.


Täähän on ihan kuin Skotlannin sää - ei ikinä tiedä mitä taivaalta voi tulla :)

4 kommenttia:

  1. Jossain välissä on ollut kaunista - aivan ihania kuvia vettä ja aurinkoa - mutta sade sää takaa että minäkin saan tuliaisia kun täytyy ahkerasti vierailla ostareissa ;)

    VastaaPoista
  2. Toi minimi +24 kuulostaa aika luksukselta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, todellakin :) Oon aika hyvin tottunut jo tähän kuumuuteen, mutta eilen oli jotenkin ekstra kuuma ja vielä illallakin oli ihan tuskanhiki päällä...

      Poista

Kiva kun kommentoit!