torstai 22. marraskuuta 2012

You know you're British when...

Olin lueskelemassa Kiiran juttuja kun bongasin hauskoja kuvia hänen postauksestaan. Ja eksyinhän minäkin sinne sivuille ja vietin sen parissa hyvän tovin.

Joo, joo, en ole oikeesti Britti mutta siellä jonkun aikaa asuttuani ovat monetkin näistä jutuista hyvin tuttuja (joiden kohdalla voisi sanoa valitettavasti).


Tää on niin jäänyt päähän. Tuntuu heti väärältä jos joku kutsuu niitä muulla nimellä kuin crisps. Muistan kyllä että ekana vuonna kutsuin niitä vaikka millä nimellä mutta nopeasti sen oppi ;) Ne on myös hyväksyttävää lounasruokaa!


Naturally.


Mä niin kaipaan Tescon "halpoja" mustikoita ja mansikoita! Ja sitä et kauppa on niin lähellä! Ja valmiiksi pilkottuja porkkanoita ja ihanaa valkosipulidippiä!


Tää on tätä että Brittitelevisio on aiheuttanut mulle traumat mun loppuiäks. Katottiin välillä kämppisten kanssa Jeremy Kyleä aamupalan yhteydessä ennen luennolle lähtöä. En suosittele.


Tullu todettua esim. kahdelta yöllä Aberdeenin taksijonossa. Hirvee jono, valitus kun on niin kamala jono, sit alkaa tietty sataa ja sit joutuu valittaa sateesta. Hahah, good times :)


Teen tätä valitettavan usein.


Mä en välttämättä haluais ees tajuta tätä :)


Mä en ole mikään hirvee Sunday Roast Dinnerin ystävä, mutta toisaalta siihen tottui ihanasti ja kuului perinteisiin aina käydä jossain hämyisessä pubissa sunnuntaisin syömässä se.

Ah, rakastan Marks & Spencerin (tai Marks and Sparks kuten sitä usein kutsun) ruokaa! Varsinkin sillon kun niillä on 10 punnan diilejä jolla saa pääruuan, jälkkärin ja viinin kahdelle tyypille. Ja ruuat on hyviä vaikka ne on ns. pakasteruokia. Niiden yli kiilaa vaan Selfridgesin ruokaosasto joka on tietysti taivas mutta sinne yleensä eksyin kun totisesti halusin hemmotella itseäni :)

Täältä sivustolta löytyy lisää kuvia jos joku haluaa tsekata!

EDIT// Huomasinpa että tottakai tästä löytyy ns. "suomalainen versio". Hauskoja ja osuvia nekin ;) Täältä "You know you are Finnish when...."

10 kommenttia:

  1. Hmm. Täytyypi käydä kattoo, et onks täälläkin M&S:ssä ruokaa. Mua nauratti toi jonotus! Suomalaiset on vähän samanlaisia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen kyllä maailman huonoin ihminen jonottaa :D Mä en jaksa sitä ollenkaan, siin pitäis olla kärsivällisyyttä mitä mä en selvästi omaa!

      Poista
  2. Voi ei, nyt menee sitten tietty taas tovi jos toinenkin noiden kuvien parissa :D Moni noista on niin totta, ja esim. 'crisps' on kuulunut hyvin vahvasti omaan sanavarastoon siitä lähtien, kun ensin muutin britteihin, kuten myös 'trousers' :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, sorry :D Mä aina käytän sekaisin trousers ja pantseja, josta saan kuulla aina poikaystävältäni, se ei ole tainnut yhtä hyvin jäädä mieleen kuin toi crisps :)

      Poista
  3. Hauskinta on tosiaan käydä noita läpi brittikavereiden kanssa, jos löytyy sellaisia joilla kunnon huumorintajua. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, varmasti :) Löysin nyt Suomi-version noista ja ne on kyllä hauskoja!

      Poista
  4. Loistava!ja siis ehdottomasti se on crisps eikä mitään potato chips tjv!:D Mä en uskalla nyt vielä klikata tota linkkiä, koska pitäisi lukea esseeseen enkä tuu saamaan tänään enää mitään aikaiseksi jos rupeen lukemaan noita!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, joo ei ehkä kannata jus esseen teon keskellä avata tota sivustoa :) Mutta suosittelen jossain vaiheessa, ne on ihan hauskoja ;)

      Poista
  5. Mikä on Jeremy Kyle show? :) Ei varmaan tullut ikinä maistettua yorkshire puddingiä.. ups!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos tiiät Dr.Philin niin vähän Brittien vastaava. Paitsi miljoona kertaa pahempi, eli ns. terapeutti-ohjelma. No, etpä kyllä ole missannut mitään, se ei ole mun lempiosa Sunday Roastista :)

      Poista

Kiva kun kommentoit!