sunnuntai 2. maaliskuuta 2014

Viikkokuulumiset

Maanantai aamu alkoi melkoisella myrskypilvellä pään päällä koska junat oli taas vaihteeksi myöhässä. Junareitillä on nyt ollut joku maanvyörymä jo kahden viikon ajan ja jostain syystä ne ei saa sitä korjattua jonka takia juna jonka otan aamuisin on aina 10-15 min myöhässä. Se on raivostuttavaa ja puhisinkin itsekseni hyvät 10 minuuttia kunnes sain rauhottua.


Maanantai-iltana päätin aloittaa uuden tradition "Bake something good Monday". Tuloksena siitä oli Nutellalla täytetyt suklaahippu keksit. Aivan taivaallisen hyviä. Parhaita keksejä joita olen ikinä maistanut vaikka itse sanonkin. Reseptin löysin täältä.


Tiistaina nappasin tämän kuvan kun aurinko nousi niin kauniisti junan takaa. Välillä näitä maisemia on ihan kiva katsella sieltä junan ikkunista vaikka ne junat onkin aina myöhässä.


Työpaikan pihalle oli ilmestynyt narsisseja (vai mitä nämä on?) ja minä menin tietenkin heti innostuneena kuvailemaan niitä! Kukkia! Jee, kevät on todella täällä jo!


Torstaina tulin kotiin aika myöhään ja hyvin nälkäisenä joten oli ihanaa löytää hellalta valmiiksi kokattu ateria jonka poikaystävä oli jättänyt minulle. Ja reseptikirja oli vielä auki oikeasta kohtaa jotta tiesin mitä ruokaa olin pistelemässä poskeen (ricotta pinaatti dumplingseja). Oli muuten todella maukkaita, loppuviikosta tehtiin näitä uudestaan kun ne oli sen verran hyviä.


Tällä viikolla sain myös vihdoin ostettua salijäsenyyden salille joka on ihan työpaikan vieressä. Toivon mukaan nyt siellä myös jaksaisin sitten käydä edes sen 3 krt viikoassa. Ennenkuin salia pääsi käyttämään, piti käydä perehdytyksessä ja mulle osui sitten semmoinen Channing Tatum look-alike. Yritin käyttäytyä kyllä asiallisesti mutta en tiedä miten onnistuin siinä ;)


Nyt ollaankin nautittu laiskasta sunnuntaista, syöty aamupalaa ja katsottu McGyveriä! Kuinka moni muistaa vielä tuon 90-luvun kulttisarjan? Vitsit että se on kyllä hauska! Eilen saatiin loppuun Modern Familyn 2.tuotantokausia Netflixiltä joten täytyi löytää jotain uuttaa katsottavaa. Ehkä House of Cards pääse seuraavaksi listalle...


Ensi viikko onkin kiva viikko koska äiti on tulossa Lontooseen ja minä menen sinne tietysti äitiä näkemään. Ja perjantaina olen sitä varten ihan jopa vapaalla. Jihuu!


12 kommenttia:

  1. Voi noita sinun junia! Vaikka kirosin kyllä itsekin busseja tällä viikolla, kun odottelin yli 20 minuuttia bussia...-20 asteessa totta kai.

    Muistan Briteistä tuon ihanan näyn, nuo narsissit (tämä floristi sanois noita kans narsisseiksi) ja ne toisenlaiset pienet violetit ja valkoiset kukat kun ne alkaa kukkimaan jo näin aikaisin! Se oli minusta Brittien paras puoli :) Toivoa kesästä edes. Täällä on toivo melkein jo menetetty, eilen oli taas lumimyräkkää ja nyt kaikki on valkoista joka puolella..ei sillä, etteikö se aiemmin olisi ollut! Mutta vielä vaan enemmän sulatettavaa kevätauringolla.

    Ja hei, hyvän kuuloinen perinne toi leivontamaanantai, pitäsköhän itsekin aloittaa vastaava ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi ei, mun ei onneksi sentään tarvitse odottaa junia pakkasessa! Se olisi super ikävää! Tosin täytyy myöntää että mulla menee ihan hermot noihin junien odotukseen koska yleensä kun ne on myöhässä missaan myös vaihdon joten lopputuloksena olenkin sitten tosi reippaasti myöhässä...

      Hyvä että joku muukin ajattelee niitä narsisseiksi! Ja noita toisia mainitsemiasia kukkiakin on näkynyt jo (luulen että ne on krookuksia). Se on kyllä täällä positiivista että kevät tulee aikaisin, olen niin valmis siihen jo!

      Poista
  2. House of cards - kuulemma koukuttaa täysin - se on meillä seuraavana listalla ;)
    Ihan äidin tyttö - hyvä leipuri!!!!

    VastaaPoista
  3. Jestas, miten herkullisen näköisiä keksejä! hmm, tänään ois maanantai... ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa ehdottomasti kokeilla Terhi, noi oli vaan niin hyviä! Ja sopii erinomaisesti maanantaihin ;)

      Poista
  4. Mmmmh, mika tahansa makea herkku, johon ripotellaan suolahiutaleita paalle on superhyvaa! Mun pelastus maassa, jossa kaikki voikin on suolatonta. Nauratti tuo sun kuntosaliohjaajajuttu, vaikka on mullakin kerran mennyt pasmat sekaisin, kun olin _yksin_ pilatestunnilla tuntemattoman sootin ohjaajan kanssa :P Nyt olen jo turtunut vastaaviin, oi mika harmi! ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä opin ihan vasta hetki sitten ripottelemaan tota suolaa makeiden herkkujen päälle. Ennen ajattelin et se oli tosi outoa mut voi elämä kun se onkin hyvä idea! Haha, toi kuulostaa kieltämättä aika hauskalta tilanteelta kanssa :)

      Poista
  5. Mä en ehkä siis ymmärrä hyvän päälle, koska suola makeiden keksien päällä kuulostaa mun korvaan tosi oudolta! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on tunne, etta tykkaat suolaisenmakeista jutuista, koska suomalaisena syot varmaan ainakin salmiakkia ja tietynlaista toffeeta? Ja voisilman herkullisuus on juuri suolaisuudessa, koska muuten se on vaan... rasvaa! :D Riippuu tuo kivuus myos suolasta, koska osa niista on kevyempia ja miedompia, joten maku ei tule niin shokkina. Testaa ihmeessa :)

      Poista
    2. Okei, täytynee siis kokeilla.. Vaikken olekaan voisilmäpullafani! :)

      Poista
    3. Suosittelen kokeilemaan Annika, munkin mielesta se kuulosti tosi ouodolta alkuun laittaa suolaa suklaakeksien paalle mutta se vaan toimii!

      Poista

Kiva kun kommentoit!