tiistai 30. syyskuuta 2008

Opiskelua..

No niin, nyt on sitten viimeisetkin viikonlopun tomut karistettu jaloista ja aika opiskella. Mun huone alkaa näyttää ihan kun joltain ekaluokkalaistan luokkahuoneelta kun olen laittanut lappuja ympäri huonetta jossa lukee jos jonkinmoista espanjan-sepustusta.
Verbit yhellä lapulla (puna-sini väreillä), adjektiivit yhellä lapulla (pinkki-vihreä),kuukaudet yhdellä lapulla (vihreät) jne..tajusitte varmaan idean :)
Huomenna meillä on pieni Espanjan kielen testi, lähinnä testataan noita asioita mitä ollaan tähän mennessä opittu. Jännää..
Se on muuten jännä juttu. Olen huomannut että nyt kun aloitin espanjan opiskelun niin mulla on alkanut yhtäkkiä popsahtaa päähän saksan ja ruotsin sanoja..kumma juttu!

Tänään olisi tarkoitus myös opiskella tohon Latinalaisen Amerikan politiikan kurssiin, siitä meillä on välikoe jo ensi viikolla. Tehtävää onneksi helpottaa se,että essee kysymyksen saimme jo valmiiksi, eli sen pystyy jo valmistelemaan etukäteen. Tentissä on myös pieniä kysymyksiä,eli niihin pitäis sitten tietoa takoa kirjasta päähän.

Perjantaina mun pitäisi pitää myös mun politiikan tutoriaalilla esitelmä ajankohtaisesta aiheesta,joka liittyy tämän viikon luennon aiheisiin. Noh, maanataina käsiteltiin federalismia ja confederationia (eli suomeksi varmaan liitovaltio tai liitto), joten nyt täytyisi löytää joku uutisartikkeli joka liittyisi tähän aiheeseen jotenkin.

Hmm...mitäs muuta pitäisi vielä tehdä? No pitäisi varmaan lukea myös Politiikan teoria-tutoriaalia varten. Ja ehkä American Foreign Policy kurssiin, vaikka siitä meillä ei onneksi ole välikoetta. Ja pariin esseeseen on deadline kun olen matkoilla, joten niitä pitää alkaa valmistelemaan.

Ens viikonloppuna mennään pika-visiitille Torontoon, siellä on tapahtuma nimeltä Nuit Blanche, eli Valkoinen yö. Vastaa ilmeisesti vähän meidän Taiteiden yötä.
Sitä seuraava viikonloppu onkin jo Thanksgiving-viikonloppu jonka vietän tiukasti neljän seinän sisällä,sillä sitten onkin välikokeiden aika..

Buenas Noches mis amigos!! Tai jotain...Nyt takaisin espanjan pariin :)

P.S. Laitoin taas tuohon sivupalkkiin pienen kyselyn teitä varten ;D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiva kun kommentoit!